.

.

.

.

maandag 24 augustus 2015

Dagboek deel 055 Verdergaan


Ma, 05-05-2008

Afgelopen vrijdag is mijn neef gecremeerd.
In die hele afgelopen week heb ik de site een beetje gelaten voor wat het was. Ook in mijn eigen persoonlijke leven raakten de dingen eventjes op een zijspoor.
Hoewel mijn contact met m’n neef niet zo intensief was als bij mijn broer, raakte zijn dood me toch behoorlijk. Hij was nog maar 51 jaar.

Bewust ben ik vrijdag ook weer naar huis gegaan, ondanks het aanbod van mijn broer om het weekend te blijven. Even wat tijd voor mezelf. Even voor mezelf de dingen weer op een rijtje krijgen. Je houdt het niet voor mogelijk, hoe heilzaam dat kan zijn..

Gistermorgen weer naar de kerk, hoewel ik er eerst aan zat te denken maar gewoon thuis te blijven. Gelukkig: toch gegaan. Heerlijke dienst. Veel gezongen en aan het eind voerde een jongen een eenmans-stukje op dat heel ontroerend was.
Tijdens de koffie, op het terras naast de kerk, heb ik Ulrieke en Siawash uitgenodigd om ‘s middag even een glaasje bier te komen halen bij mij in de tuin. Hij komt van oorsprong uit Iran en zij uit Duitsland. We hebben samen de Alpha-cursus gedaan en zo is het contact een beetje ontstaan. Enpassant kwam Johan nog binnen zeilen. Terwijl we op het achterterras zaten te genieten van de rust, de vogels, de zon en het gebrul van de kikkers in de vijver, kwamen we op het idee om een kleine reunie te organiseren voor de Alpha-cursisten, hier bij mij in de tuin. Ik heb er echt zin in en hoop dat er een beetje animo voor is. Ik ga er wel van uit en het kon wel eens een gezellige boel worden!

En nu?
Tsja..het is weer maandag. De vrije week is voorbij en straks ‘mag’ ik weer de middagdienst in.
Nog drie weken werken: de middagdienst, ochtend- en nachtdienst en dan..: VAKANTIE!! Drie hele weken lang!! Was het maar vast zover...
Maar goed, het leven gaat vanaf nu weer z’n gewone gang. Ook wel goed, eigenlijk. Ik heb me voorgenomen om vanaf nu mezelf opnieuw te verdiepen in Gods Woord en Zijn bedoeling in mijn leven. Ja, ook dát was een beetje verwaterd, de afgelopen week. Ik hield wel elke morgen even stille tijd en bad ‘s avonds voor het slapen gaan, maar daartussenin was eigenlijk weinig tot niets. Ik was niet zozeer met God bezig en sprak weinig met hem. Vreemd toch..want ik heb gedurende de dag voldoende te vertellen en te vragen en toch kwam het er niet van.

De kerk
Nu de Alpha-cursus voorbij is en de ‘intro’-avonden erop zitten, is er ook eindelijk tijd om naar de bijbelstudie te gaan en naar de ‘cel’-groep. De ene woensdag is de bijbelstudie, de andere woensdag is de celgroep. Dat laatste is de huiskring van de gemeente, die per wijk is ingedeeld.
Oh ja..ik heb ook inmiddels het inschrijfformulier binnen van de gemeente. Even doorlezen of ik het met alle standpunten eens ben en dan inleveren. Ik neem aan, dat er best dingen zullen zijn, waar ik me niet echt in kan vinden, maar dat heb je toch in elke kerk wel. Belangrijk is, dat ik me in grote lijnen kan identificeren met de ideeën van de gemeente en dat is wel het geval.
Lid worden betekent ook dat ik een taak krijg binnen de gemeente. Welke dat is, zien we nog wel.             Op 26 of 27 mei start er een een cursus met als doel, uit te vinden waar je talenten liggen. Daar ga ik aan meedoen. Dat is net de eerste of tweede dag van de vakantie, dus: alle tijd! Kom maar op, ik heb er zin in! Tijd om actief te worden. Ook in die eerste week start het werk bij het leger des Heils. Vrijwilligerswerk, waarin ik met cliënten het bos inga en de wijk in om onderhoud te plegen aan o.a. plantsoenen, voetpaden en kleine bospercelen.
Al met al ga ik dus een tamelijk actieve periode tegemoet.

Zo!
Dat was het wel weer even.
Nu ben je weer helemaal op de hoogte.
Ik zal proberen wat vaker een dagboek deel te schrijven, want er zit inmiddels veel te veel tijd tussen. Leuke dingen, minder leuke dingen, gevoelens en ervaringen: je zult de komende tijd weer volledig op de hoogte gehouden worden van mijn relatie met de Here God en de dingen die Hij me laat beleven.

Gods rijke liefde en zegen,

Sebo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten